
Escape Room als recruitmenttool
ABN AMRO gaat Escape Rooms inzetten bij de werving van nieuwe werknemers. Ze gaan dat doen om studenten en jonge professionals uit te dagen om onder tijdsdruk een aantal vraagstukken op te lossen. Doel van de escape room, die de naam Unigma heeft gekregen, is de deelnemers op speelse wijze te confronteren met hun sterke en zwakke eigenschappen. Zo ontstaat een persoonlijke profielschets, die starters helpt om zich te profileren op de arbeidsmarkt. De verplaatsbare escape room reist de komende maanden door het land.
Tessa van Berckelaer van ABN AMRO Recruitment: “Voor pas afgestudeerde studenten is het direct na hun studie vaak niet duidelijk hoe ze zich op de arbeidsmarkt kunnen onderscheiden en welke baan bij hen past. De Unigma helpt ze ontdekken waar hun persoonlijke kwaliteiten en talenten liggen.”. ABN AMRO is overigens niets de eerste organisatie de Escape Rooms in zet bij het werven van nieuwe medewerkers. NOS heeft eerder een item gemaakt over Technisch Nederland die een Escape Room onderdeel maakte van een sollicitatieprocedure.
Het is niet nieuw om Escape Rooms in te zetten om competenties te meten tijdens groepsprocessen en teambuilding. Ook bij Kamer 51 hebben we regelmatig teams die niet alleen willen ‘spelen’, maar ook willen ‘leren’. Na de Escape Room blijven ze nog even zitten om de gebeurtenissen in de Escape Room te evalueren; wie pakte de leiding, wie was er goed in wat voor soort puzzels en wanneer voelde jij je op je best?
Wil je meer weten over de Escape Rooms van Kamer 51 als recruitment- of trainingstool? Neem dan contact op met Marjoleijn via e-mail, Marjoleijn@Kamer51.nl of telefoon, 06 – 247 245 22